Kukapa ei haluaisi voittaa?

Kilpailu huomiosta ja erottautuminen mainonnalla on hankalaa. Erilaisia mainossisältöjä on paljon eri kanavissa ja informaatiotulva on valtavaa. Pelkkä kaunis kuva ja hyvä copy eivät monestikaan riitä. Pelillistämisellä lisäät huomioarvoa ja saat ihmiset viettämään huomattavasti enemmän aikaa brändisi parissa.

Markkinoinnin pelillistäminen tuottaa tulosta

Kukapa ei haluaisi voittaa? Voittaminen tuottaa mielihyvää ja pelaaminen on ehkä siksi juuri niin kivaa. Hauskan pelin ääressä on mukava viettää hetki rentoutuen. Pelaamalla yritykseen ja sen tuotteisiin tutustuminen on myös kiinnostavampaa, koska se ei tunnu niin paljon markkinoinnilta ja on muutenkin rennompi tapa tutustua brändiin.

Suunnittelimme ja toteutimme Kivikylän Kotipalvaamon uutuuspizzoille Pizzapelin, jossa pääpalkintona oli laadukas Airfryer sekä erilaisia muita tuotepalkintoja. Pelin pelaamista rajoitettiin kymmeneen kierrokseen päivässä, näin saimme kävijän palaamaan pelin ja pizzojen ääreen uudelleen. Pizzapeliä pelattiin kahdessa viikossa yli 100 000 kertaa, eikä markkinointiin laitettu euroja taakse. Tämä tulos saavutettiin pelkkien orgaanisten somepostausten voimalla! Pelejä voidaan suunnitella kampanjakärjellä, mutta niitä voidaan käyttää myös jatkuvana markkinointikeinona. Pizzapeliäkin pelataan kilpailun loputtua yhä useita tuhansia kertoja kuukaudessa.

pizzapeli
Hedelmäpeli

Tehdäänkö teillekin?

Hedelmäpeliä voidaan käyttää mielenkiinnon herättäjänä, se on tehokas keino erottautua massasta. Peli toimii niin B2B kuin B2C markkinoinnissa ja sitä voidaan käyttää monipuolisesti kampanjamallilla tai jatkuvana markkinointikeinona. Me käytämme peliä liidintuottajana tähän tyyliin.

Peliin voidaan tuottaa minkä tahansa yrityksen, palvelun tai tuotteen brändi-ilme. Peli voidaan upottaa lähes mille tahansa verkkosivulle.

Pelin muokattavia ominaisuuksia:

  • Pelikoneen ja taustan graafinen ilme brändin mukaisesti
  • pelin symbolit
  • äänet ja voiton visualisointi
  • voittojen kategorisointi ja voittoprosentit
  • pikavoitot ja/tai pääpalkinto
  • pelaamisen päivittäinen rajoittaminen
  • pelattujen kierrosten laskuri
  • monipuolinen konversioseurranta.
  • käyttäjän maksimipelimäärä päivässä

Miksi pelillistäminen toimii?

Kilpailuvietti on toisilla meistä suurempi kuin toisilla. Kaikkia meitä kuitenkin yhdistää halu voittaa. Haasteet ja erilaiset pähkinät ovat monelle meistä hauskoja ja kiinnostavaa ratkottavaa, etenkin jos onnistumisesta voi saada palkinnon. Pelaaminen on vuorovaikutteista ja interaktiivista, jolloin ihminen viettää enemmän ja laadukkaampaa aikaa brändin parissa kuin yhdensuuntaisella viestinnällä voi saavuttaa. Lisäksi pelaaja voi tuntea onnistumisen tunteita, jolloin aivomme välittävät dopamiinia, mielihyvähormonia. Pelien parissa viihdytään perinteistä mainontaa pidempiä aikoja ja pelit ovatkin luotettava työkalu asiakaskontaktien ja liidien keräämiseen.

Jätä yhteystietosi – kerromme lisää

Yhteydenotto