Lisää myyntiä uudelleenmarkkinoinnin avulla
Uudelleenmarkkinoinnissa kohdistetaan mainontaa kotisivuillasi käyneille henkilöille Googlen display-verkoston sivustoilla. Sen avulla voidaan saada kävijä palaamaan kotisivuillesi saman tuotteen tai palvelun pariin, jota hän on jo aiemmin tutkinut. Näin yhteydenoton tai ostotapahtuman toteutuminen on jälleen mahdollista.
Miksi uudelleenmarkkinointi kannattaa?
Iso osa käyttäjistä etsii palveluita ja vertailee eri toimijoita verkossa. Hyvin harva ottaa ensimmäisellä käyntikerralla yritykseen yhteyttä tai ostaa tuotteen sivuilta. Jokainen palveluntarjoaja haluaisi varmasti pysyä potentiaalisen asiakkaan mielessä koko ostoprosessin ajan ja tässä kohtaa remarketing on suureksi avuksi. Uudelleenmarkkinoinnin avulla voimme muistuttaa asiakasta palveluistamme ja tarjota esimerkiksi alennetulla hinnalla tuotetta, jota hän on käynyt katsomassa kotisivuillamme. Mainoksiin voidaan suunnitella myös jokin muu hyvä koukku, jolla asiakas saadaan vierailemaan uudestaan kotisivuillamme. Tällä tavalla pysymme asiakkaamme mielessä, sitoutamme hänet paremmin ja voimme voittaa kilpailijamme.
Miten remarketing toimii?
Kotisivuille asennetaan seurantatagi, joka kerää listaa sivuilla käyneistä henkilöistä. Listalla oleville käyttäjille kohdistetaan erilaisia bannerimainoksia Googlen display-verkoston sivuilla. Kampanjaan voidaan määrittää kuinka useasti samalle henkilölle mainoksia näytetään, esimerkiksi maksimissaan 3 kertaa päivässä. Tämä mainonta on myös klikkipohjaista, joten jokaisesta mainoksen klikistä maksetaan Googlelle. Näin mainonta kaikessa yksinkertaisuudessaan toimii.