Kaikki tuntee MAMA-nuudelit.
Teimme Suomen suosituimmalle nuudelibrändille jo toiset näyttävät verkkosivut kahdella eri kielellä.

Thaimaalaisten MAMA-nuudeleiden tarina Suomessa alkoi vuonna 1994. Suomessa ei tuolloin ollut lainkaan nuudeleita kaupan hyllyillä eikä nuudelille ollut vielä sanaa suomenkielessä. Nykyään tilanne on täysin toinen, mutta MAMA-nuudelit ovat säilyttäneet markkinajohtajan aseman.

Ensimmäinen verkkosivusto

Vaikka MAMA-nuudelit olivat olleet kauppojen hyllyillä jo pitkään, ei suomalaisille kuluttajille suunnattua verkkosivua ollut ollenkaan. Vuonna 2013 toteutimme ensimmäiset verkkosivut ja päätimme tehdä ne markkinoinnillisesti kiinnostavaan osoitteeseen: nuudelit.fi

Tavoitteena oli tuoda tuotteet hyvin esille ja antaa niistä tarvittavat ravintotiedot ja tuoteselosteet. Lisäksi teimme sivuista kuluttajille kiinnostavammat lisäämällä reseptejä sekä yleistä tietoa nuudeleista. Mobiilikäyttöön panostettiin jo tuolloin.

0
Uutta kävijää kuukaudessa

Iso uudistus

Vaikka vanhoja sivuja oli kehitetty vuosien varrella, ei yleisilme enää näyttänyt nykyaikaiselta ja nuorekkaalta. Nuudeleita syövät nykyään kaiken ikäiset, mutta nuoret ovat kuitenkin edelleen tärkeä kohderyhmä.

Halusimme suunnittelussa rikkoa perinteistä symmetristä laatikkoihin perustuvaa asettelua ja tuoda mukaan myös jonkin verran liikettä. Näin ilmeeseen saatiin nuorekkuutta ja dynaamisuutta.

Tuotteeseen kohdistuvat kysymykset ja palautteet on nyt helppoa tehdä jokaisen tuotteen kohdalta. Kysymyksiä ja palautetta tuleekin verkkosivuilta paljon.

Sivustolla aaltoilevat nuudelit ovat saaneet monelle hymyn huulille.

Tuotteet selkeästi esille

Kuluttajat etsivät yleensä tietoa yksittäisistä nuudeleista, joten tuoteluettelosta oli tärkeää tehdä selkeä näyttävyyden lisäksi. Suodatus kategorioiden perusteella helpottaa oikean tuotteen löytämistä ja antaa myös samalla vinkkiä uuteen makuun esimerkiksi vegaanisista tuotteista.